Цілий арсенал методів впливу на особистість, з метою виховання у неї моральних цінностей - є у творчій і педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського, яку вихователі та вчителі філії Побузької ЗШ І - ІІІ ст." Пушківська ЗШ - ДНЗ" системно використовують в навчально-виховній роботі.
Презентацію про Систему роботи по творчому впровадженню ідей В.О.Сухомлинського можна побачити тут.
В.О.Сухомлинський створив цікаву систему розвитку мислення й мовлення учнів, запропонував оригінальні положення щодо організації таких видів дитячої творчості, як складання оповідань, віршів, казок. Впроваджуючи ідеї нашого земляка, для вихователів дошкільного навчального закладу Климяк К.Ф., Коваль Н.А., працюючи над методичною проблемою «Виховання креативності дитини через спілкування з довкіллям», слова В.О.Сухомлинського, що «дитина – це квітка, краса якої залежить від догляду за нею...» стали головними у вихованні малюків.
Необхідно так виховувати дітей, щоб вони дивилися на світ добрими очима, вміли берегти життя. Тільки тоді вони , змужніючи та прозріючи розумом і серцем, стануть справжніми Людьми.
Презентація Використання педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського у навчально-виховній роботі з дітьми дошкільного віку
Вихователь Климяк Катерина Феодосіївна виховує дітей бачити і відчувати красу природи, розвиває дар бачення заповітних таємниць, учить говорити яскраво, точно і гарно.
Катерина Феодосіївна виявляє високий рівень професіоналізму, досконало володіє ефективними формами і методами організації навчально-виховного процесу з використанням педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського.
У 2013 році Климяк Катерина Феодосіївна стала Лауреатом обласної педагогічної премії імені В.О.Сухомлинського.
З досвіду роботи вихователя дошкільного навчального закладу Климяк Катерини Феодосіївни - посібник
Книжка приходить до дитини разом із казкою. Народжена фольклором, насичена педагогічним змістом, вона несе в собі позитивний приклад етичного ідеалу.
Василь Олександрович Сухомлинський неодноразово наголошував на тому, що через казку легше донести до дитини думку, здивувати, викликати бажання виразити себе, свої почуття й думки словом.
Казка — це думка, втілена в художнє слово. Вона запалює вогник дитячої творчості. Під її впливом дитина починає бачити навколо себе незвичайні взаємозв’язки між предметами і явищами, досягаючи єдності образів. Водночас дитина переживає хвилюючу радість, яка породжує бажання поділитися своєю думкою з товаришами.
В колективі виникають найтонші духовні стосунки між дітьми, коли своїм емоційним, напруженим життям живе думка кожної дитини.
«Казка — це активна естетична творчість, що охоплює всі сфери духовного життя дитини — її розум, почуття, уяву, волю. Вона починається уже в розповіданні, вищий етап її — інсценізація» - писаВ.Сухомлинський.
Творчість, викликана казкою, досягає свого апогею саме в інсценізації.
Інсценізація «Великодня казочка» Климяк К.Ф.
Інтерв'ю з лауреатом обласної педагогічної премії імені В.Сухомлинського Климяк К.Ф.
У пошуках шляхів збереження і зміцнення здоров’я дітей, профілактики захворювань, формування здорового способу життя дітей, звертаємося до талановитого вчителя В.О.Сухомлинського і знаходимо відповіді на всі запитання. Адже на першому плані у педагогічній діяльності В.О.Сухомлинського стояла проблема фізичного розвитку і здоров’я дітей.
Піклуючись про здоров’я школярів , вчитель початкових класів Горюн Олена Володимирівна приділяє велику увагу руховому режиму, особливо на уроках. Вона використовує здоров’язберігаючі засоби: фізкультпаузи, фізкультхвилинки, хвилинки релаксації, самомасаж, пальчикову гімнастику.
Фізхвилинка вчителя початкових класів Горюн Олени Володимирівни.
В початкових класах формується ставлення дитини до навчання. І саме перший вчитель запалює вогник жаги до знань у дитячих серцях, з яким вони будуть йти по життю.
Василь Сухомлинський писав: «..шкільне навчання має один дуже серйозний недолік, а саме: з тієї хвилини, як дитина сіла за парту, ми класними стінами, дошкою, книгою, зошитом відгороджуємо її від того середовища, в якому відкрилось її перше джерело живої думки і живого слова, – від природи, від лісу і саду, від тихої діброви і зеленого лугу, від синього неба і вогняної квітки соняшника, від дзвінкого дзвіночка жайворонка і дзюрчання перших весняних струмочків…».
Педагог початкових класів Варикаша Неля Василівна приділяє велике значення урокам розвитку мислення на природі. Вона разом з іншими вчителями початкових класів, проводить цікаві уроки на природі, де учням не лише за допомогою книг та зошитів, а й на основі безпосереднього сприймання навколишнього світу, дає знання, але вже з опорою на спостереження за природою. На цих уроках розвивається мислення, розширюється світогляд учнів, розвивається фантазія, збагачується словниковий запас учнів, створюється позитивне емоційне ставлення до процесу навчання.
Учні, які можуть не лише побачити те, що вони вчать, а й доторкнутися, роздивитися – набагато краще засвоюють цей матеріал. Діти дивуються, захоплюються природою, у них з’являється безліч питань – це допомагає розвивати мовлення і мислення. Під час уроків мислення на природі – мовлення дітей стає більш емоційним, яскравішим, виразнішим, учні вчаться мислити, розмірковувати та приходити до висновків.
Урок мислення на природі ,3 клас « Бузкове диво» вчителя початкових класів Варикаші Н.В.