Ціннісне ставлення до природи
Мета:
- розвивати свідоме ставлення дитини до себе як невід’ємної частини природи, взаємовідносин людини та природи;
- виховувати бережне ставлення до навколишнього середовища.
Ціннісне ставлення до природи формується у процесі екологічного виховання і виявляється у таких ознаках: усвідомленні функцій природи в житті людини та її самоцінності; почутті особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них; здатності особистості гармонійно співіснувати з природою; поводитися компетентно, екологічно безпечно; критичній оцінці споживацько-утилітарного ставлення до природи, яке призводить до порушення природної рівноваги, прояви екологічної кризи; вмінні протистояти проявам такого ставлення доступними способами; активній участі у практичних природоохоронних заходах: здійсненні природоохоронної діяльності з власної ініціативи; посильному екологічному просвітництві. Ціннісне ставлення до природи і сформована на його основі екологічна культурає обов'язковою умовою сталого розвитку суспільства, узгодження економічних, екологічних і соціальних чинників розвитку.
Ставлення вихованців до природи має специфічні вікові особливості. Молодшому шкільному віку властиве непрагматичне ставлення, що грунтується на суб'єктифікації, коли природні об'єкти стають "значущими іншими"; посилюються мотиви спілкування з природою.
Для підліткового віку характернее ставлення до природи як до об'єкта охорони, а не користі. Наприкінці цього віку виникає "об'єктна" на станова користі. При цьому виявляється суперечливість уставленні до природи: прагматичн інастанови декларуються природоохоронними мотивами.
Юнацькому вік увластиве об'єктно-непрагматичне ставлення до природи, що ґрунтується на естетичній настанові.
Місячник ціннісного ставлення до природи
«Ти на Землі – Людина! Захоплюйся, дивуйся,
усміхнись і бачити красу навколо вчись!»
Мета місячника: Формування в учнів екологічної культури , усвідомлення себе частиною природи ; виховання почуття відповідальності за природу як національне багатство , як основу життя на Землі ; залучення вихованців до активної екологічної діяльності ; виховання в учнів нетерпимого ставлення до тих, хто завдає шкоди природі.
№
п\п
|
З м і с т
|
Дата
|
Відповідальні
|
Клас
|
Примітка
|
1.
|
Усний журнал „ День матері - Землі".
|
01.04
|
Дудко Л.І.
|
5 - 6
|
|
2.
|
Проектна робота«Вода – безцінне багатство, бережіть її»
|
14.04 – 22.04
|
Варяниця Л.І
|
7-8
|
|
3.
|
1 квітня – міжнародний день птахів
( проекти )
|
Квітень
|
Класні керівники, класоводи
|
1 – 9
|
|
4.
|
Операція ЧП (чистота та порядок) (упорядкування пам’ятників тетиротії школи).
|
Квітень -травень
|
Класні керівники
|
8 – 9
|
|
5.
|
22 квітня – Всесвітній день Землі, тематична лінійка
|
22.04
|
Варяниця Л.І
|
5 - 9
|
|
6.
|
Година спілкування « Охорона і збереження всього живого на землі »
|
19.04
|
Педагог-організатор
|
5-9
|
|
7.
|
Проект « Збережімо планету зеленою».
|
25.04 – 29.04
|
Дудко Л.І.
|
6
|
|
8.
|
Екологічна година
« Милуйся красою рідної природи »
|
29.04
|
Колцун А.В.
|
1 – 4
|
|
9.
|
Брейн – ринг для учнів 7-х класів до Дня довкілля
|
29.04
|
Свищ Л.Є.
|
7
|
|
10.
|
Проектна робота « Троянди »
|
26.04
|
Варяниця Л.І.
|
8
|
|
|