Ціннісне ставлення до природи
Мета:
- розвивати свідоме ставлення дитини до себе як невід’ємної частини природи, взаємовідносин людини та природи;
- виховувати бережне ставлення до навколишнього середовища.
Ціннісне ставлення до природи формується у процесі екологічного виховання і виявляється у таких ознаках: усвідомленні функцій природи в житті людини та її самоцінності; почутті особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них; здатності особистості гармонійно співіснувати з природою; поводитися компетентно, екологічно безпечно; критичній оцінці споживацько-утилітарного ставлення до природи, яке призводить до порушення природної рівноваги, прояви екологічної кризи; вмінні протистояти проявам такого ставлення доступними способами; активній участі у практичних природоохоронних заходах: здійсненні природоохоронної діяльності з власної ініціативи; посильному екологічному просвітництві. Ціннісне ставлення до природи і сформована на його основі екологічна культурає обов'язковою умовою сталого розвитку суспільства, узгодження економічних, екологічних і соціальних чинників розвитку.
Ставлення вихованців до природи має специфічні вікові особливості. Молодшому шкільному віку властиве непрагматичне ставлення, що грунтується на суб'єктифікації, коли природні об'єкти стають "значущими іншими"; посилюються мотиви спілкування з природою.
Для підліткового віку характернее ставлення до природи як до об'єкта охорони, а не користі. Наприкінці цього віку виникає "об'єктна" на станова користі. При цьому виявляється суперечливість уставленні до природи: прагматичн інастанови декларуються природоохоронними мотивами.
Юнацькому вік увластиве об'єктно-непрагматичне ставлення до природи, що ґрунтується на естетичній настанові.
Місячник ціннісного ставлення до природи
«Ти на Землі – Людина! Захоплюйся, дивуйся,
усміхнись і бачити красу навколо вчись!»
Мета місячника: Формування в учнів екологічної культури , усвідомлення себе частиною природи ; виховання почуття відповідальності за природу як національне багатство , як основу життя на Землі ; залучення вихованців до активної екологічної діяльності ; виховання в учнів нетерпимого ставлення до тих, хто завдає шкоди природі.
№ п\п |
З м і с т |
Дата |
Відповідальні |
Клас |
Примітка |
1. |
Усний журнал „ День матері - Землі". |
01.04 |
Дудко Л.І. |
5 - 6 |
|
2. |
Проектна робота«Вода – безцінне багатство, бережіть її» |
14.04 – 22.04 |
Варяниця Л.І |
7-8 |
|
3. |
1 квітня – міжнародний день птахів ( проекти ) |
Квітень |
Класні керівники, класоводи |
1 – 9 |
|
4. |
Операція ЧП (чистота та порядок) (упорядкування пам’ятників тетиротії школи). |
Квітень -травень |
Класні керівники |
8 – 9 |
|
5. |
22 квітня – Всесвітній день Землі, тематична лінійка |
22.04 |
Варяниця Л.І |
5 - 9 |
|
6. |
Година спілкування « Охорона і збереження всього живого на землі » |
19.04 |
Педагог-організатор |
5-9 |
|
7. |
Проект « Збережімо планету зеленою». |
25.04 – 29.04 |
Дудко Л.І. |
6 |
|
8. |
Екологічна година « Милуйся красою рідної природи » |
29.04 |
Колцун А.В. |
1 – 4 |
|
9. |
Брейн – ринг для учнів 7-х класів до Дня довкілля |
29.04 |
Свищ Л.Є. |
7 |
|
10. |
Проектна робота « Троянди » |
26.04 |
Варяниця Л.І. |
8 |
|