Ціннісне ставлення до культури і мистецтва
Мета:
- - розширювати знання дітей про культуру поведінки;
- - вивчати види мистецтва та засоби їх виразності;
- - залучати учнів до творчої діяльності.
Ціннісне ставлення до мистецтва формується у процесі естетичного виховання і виявляється у відповідній ерудиції, широкому спектрі естетичних почуттів, діях і вчинках, пов'язаних з мистецтвом. Особистість, якій властиве це ставлення, володіє системою елементарних мистецьких знань, адекватно сприймає художні твори, здатна з багнути та виразити власне ставлення до мистецтва, прагне та вміє здійснювати творчу діяльність у мистецькій сфері.
Естетичне виховання спрямоване на розвиток у зростаючої особистості широкого спектра почуттів—здатності збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва. Важливим є сприймання об'єктів довкілля як естетичної цінності, ерудиція у галузі мистецтва (володіння системою елементарних мистецьких знань, понять, термінів, адекватне сприйняття художніх творів, творча діяльність в мистецькій сфері), власний погляд на світ, здатність радіти за інших як ознака духовної зрілості.
Використовуючи мистецтво як основний чинник естетичного виховання, педагог враховує вікові особливості школярів: відкритість учнів початкової школи досприймання художніх творів, їхню емоційну мобільність та готовність з насолодою виконувати творчі завдання; концентрацію підлітків на пізнанні свого внутрішнього світу, а отже, використанні мистецтва як засобу духовного становлення, що проходить шлях від почуттєвого сприймання до осмислених естетичний дій; усвідомлення старшокласниками (вік, коли почуття набувають якісно нового характеру, переживання стають змістовнішими і доволі глибоко впливають на емоційне сприйняття життя) того факту, що мистецтво безпосередньо пов'язане з життям народу, його культурою.
Ціннісне ставлення до культури і мистецтва
План заходів
№ |
Заходи |
Термін проведення |
Відповідальний |
|
1. |
Виховна година. «Хочеш змінити світ – почни з себе». |
Вересень |
Шевченко В.Є. |
|
2. |
Бесіда« Види образотворчого мистецтва» |
Вересень |
Шевченко І.С. |
|
3. |
Бесіда« Мистецтво дружби » |
Жовтень |
Горюн О.В. |
|
4. |
Бесіда« Театральне Мистецтво» |
Жовтень |
Маланич К.П. |
|
5. |
Бесіда« Культура і Мистецтво» |
Листопад |
Маланич К.П. |
|
6. |
Бесіда« Поговоримо про культуру естетичного виховання» |
Листопад |
Колцун А.В. |
|
7. |
Рольова гра «Правила етикету» |
Грудень |
Варикаша Н.В. |
|
8. |
Бесіда « Культурна людина» |
Грудень |
Усатюк Я.О. |
|
9. |
Бесіда« Мистецтво добрих стосунків» |
Січень |
Гречана Н.В. |
|
10. |
Бесіда« Культура спілкування за столом» |
Січень |
Горюн О.В. |
|
11. |
Бесіда« Краса довкілля» |
Лютий |
Гречана Н.В. |
|
12. |
Екскурсія« І на тім рушникові…» |
Березень |
Шевченко В.Є. |
|
13. |
Бесіда« Хліборобське мистецтво» |
Березень |
Шевченко І.С. |
|
14. |
Бесіда« Щотаке людська краса » |
Квітень |
Усатюк Я.О. |
|
15. |
Бесіда« Писанкарство на Україні» |
Квітень |
Шевченко І.С. |
|
16. |
Година спілкування « Хто не шукає дружби з ближнім , той сам собі заклятий ворог» |
Квітень |
Колцун А.В. |
|
17. |
Бесіда « Мистецтво шкільного інтер’єру » |
травень |
Варикаша Н.В. |
|
18. |
Родинна зустріч « І я не я – і хата не моя» |
травень |
Свищ Л.Є. |
|
19. |
Екскурсія до театру |
травень |
Шевченко В.Є |
|
20. |
Екскурсія в природу « Краса навколо нас » |
Червень |
Гречана Н.В. |
|