Ціннісне ставлення до культури і мистецтва
Мета:
- - розширювати знання дітей про культуру поведінки;
- - вивчати види мистецтва та засоби їх виразності;
- - залучати учнів до творчої діяльності.
Ціннісне ставлення до мистецтва формується у процесі естетичного виховання і виявляється у відповідній ерудиції, широкому спектрі естетичних почуттів, діях і вчинках, пов'язаних з мистецтвом. Особистість, якій властиве це ставлення, володіє системою елементарних мистецьких знань, адекватно сприймає художні твори, здатна з багнути та виразити власне ставлення до мистецтва, прагне та вміє здійснювати творчу діяльність у мистецькій сфері.
Естетичне виховання спрямоване на розвиток у зростаючої особистості широкого спектра почуттів—здатності збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва. Важливим є сприймання об'єктів довкілля як естетичної цінності, ерудиція у галузі мистецтва (володіння системою елементарних мистецьких знань, понять, термінів, адекватне сприйняття художніх творів, творча діяльність в мистецькій сфері), власний погляд на світ, здатність радіти за інших як ознака духовної зрілості.
Використовуючи мистецтво як основний чинник естетичного виховання, педагог враховує вікові особливості школярів: відкритість учнів початкової школи досприймання художніх творів, їхню емоційну мобільність та готовність з насолодою виконувати творчі завдання; концентрацію підлітків на пізнанні свого внутрішнього світу, а отже, використанні мистецтва як засобу духовного становлення, що проходить шлях від почуттєвого сприймання до осмислених естетичний дій; усвідомлення старшокласниками (вік, коли почуття набувають якісно нового характеру, переживання стають змістовнішими і доволі глибоко впливають на емоційне сприйняття життя) того факту, що мистецтво безпосередньо пов'язане з життям народу, його культурою.
Ціннісне ставлення до культури і мистецтва
План заходів
№
|
Заходи
|
Термін проведення
|
Відповідальний
|
|
1.
|
Виховна година.
«Хочеш змінити світ – почни з себе».
|
Вересень
|
Шевченко В.Є.
|
|
2.
|
Бесіда« Види образотворчого мистецтва»
|
Вересень
|
Шевченко І.С.
|
|
3.
|
Бесіда« Мистецтво дружби »
|
Жовтень
|
Горюн О.В.
|
|
4.
|
Бесіда« Театральне Мистецтво»
|
Жовтень
|
Маланич К.П.
|
|
5.
|
Бесіда« Культура і Мистецтво»
|
Листопад
|
Маланич К.П.
|
|
6.
|
Бесіда« Поговоримо про культуру естетичного виховання»
|
Листопад
|
Колцун А.В.
|
|
7.
|
Рольова гра «Правила етикету»
|
Грудень
|
Варикаша Н.В.
|
|
8.
|
Бесіда « Культурна людина»
|
Грудень
|
Усатюк Я.О.
|
|
9.
|
Бесіда« Мистецтво добрих стосунків»
|
Січень
|
Гречана Н.В.
|
|
10.
|
Бесіда« Культура спілкування за столом»
|
Січень
|
Горюн О.В.
|
|
11.
|
Бесіда« Краса довкілля»
|
Лютий
|
Гречана Н.В.
|
|
12.
|
Екскурсія« І на тім рушникові…»
|
Березень
|
Шевченко В.Є.
|
|
13.
|
Бесіда« Хліборобське мистецтво»
|
Березень
|
Шевченко І.С.
|
|
14.
|
Бесіда« Щотаке людська краса »
|
Квітень
|
Усатюк Я.О.
|
|
15.
|
Бесіда« Писанкарство на Україні»
|
Квітень
|
Шевченко І.С.
|
|
16.
|
Година спілкування
« Хто не шукає дружби з ближнім , той сам собі заклятий ворог»
|
Квітень
|
Колцун А.В.
|
|
17.
|
Бесіда « Мистецтво шкільного
інтер’єру »
|
травень
|
Варикаша Н.В.
|
|
18.
|
Родинна зустріч « І я не я – і хата не моя»
|
травень
|
Свищ Л.Є.
|
|
19.
|
Екскурсія до театру
|
травень
|
Шевченко В.Є
|
|
20.
|
Екскурсія в природу « Краса навколо нас »
|
Червень
|
Гречана Н.В.
|
|
|