Субота, 23.11.2024, 17:30
Філія Побузької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів "Пушківська ЗШ - ДНЗ"
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 87
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сьогодні сайт відвідали
Форма входу


 

Нормативні документи :

1.ЗАКОН УКРАЇНИ Про бібліотеки і бібліотечну справу Закон введено в дію з дня опублікування - 14 лютого 1995 року (згідно з Постановою Верховної Ради України від 27 січня 1995 року N 33/95-ВР) Із змінами і доповненнями, внесеними Законами України від 16 березня 2000 року N 1561-III

2. Положення про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу

1. Загальні положення 1.1. Бібліотека філії Побузької ЗШ І-ІІІ ступенів «Пушківська ЗШ – ДНЗ» (надалі — навчального закладу) є його обов’язковим структурним підрозділом, який здійснює бібліотечно-інформаційне, культурно-просвітницьке забезпечення навчально-виховного процесу як в урочний, так і в позаурочний час. Свою діяльність організовує спільно з педагогічним колективом, відповідно до планів роботи і регламентуючої документації, що затверджується директором закладу. 1.2. Навчальний заклад забезпечує правові, організаційні, фінансові та матеріальні умови, необхідні для функціонування бібліотеки, зокрема, належне зберігання, використання і поповнення фондів бібліотеки, гарантує їх цілісність, неподільність і невідчуженість. Приміщення, обладнання, майно бібліотеки утримується навчальним закладом на безстроковому і безоплатному користуванні та оперативному управлінні. 1.3. У своїй діяльності бібліотеки керуються Законом України «Про освіту», Законом України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» іншими законодавствами та підзаконними нормативно-правовими актами, а також цим Положенням. 1.4. Бібліотека навчального закладу своєю діяльністю сприяє реалізації державної політики у галузі освіти і культури; дотримується принципів гуманізму і демократизму, пріоритету загальнолюдських цінностей і моралі. 1.5. Дане Положення визначає рівень базисних вимог до бібліотеки навчального закладу і підлягає конкретизації стосовно профільних, регіональних, організаційних особливостей та змісту роботи кожного конкретного навчального закладу. 1.6. Бібліотека доступна та безкоштовна для користувачів, якими є вчителі, вихователі, учні, працівники навчального закладу, батьки. 1.7. Бібліотека може надавати користувачам додаткові платні послуги згідно з чинним законодавством. 1.8. Порядок доступу до бібліотечних фондів та іншої бібліотечної інформації, перелік основних послуг і умови їх надання визначаються правилами користування бібліотекою, які затверджуються директором навчального закладу і складаються на основі типових правил користування бібліотекою. 2. Основні завдання 2.1. Бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів у забезпеченні всіх напрямів навчально-виховного процесу конкретного закладу у засвоєнні як програмних, так і позапрограмних вимог, у самоосвіті. 2.2. Розширення бібліотечно-інформаційних послуг на основі удосконалення традиційних і засвоєння нових бібліотечних форм і методів роботи. Введення в роботу бібліотеки новітніх технологій. 2.3. Формування в учнів вмінь та навичок бібліотечного користувача, розкриття перед ними основних (модельних, базових) функцій бібліотеки, з’ясування прав і обов’язків користувача, вихованням поваги до правил користувача своєї і будь-якої бібліотеки, популяризації бібліотечно-бібліографічних знань. 2.4. Сприяння вихованню гармонійної, морально досконалої особистості, свідомої свого громадського обов’язку, відкритої до інтелектуального і творчого розвитку. 2.5. Всебічне сприяння підвищенню фахової, педагогічної майстерності вчителів, вихователів, батьків шляхом популяризації педагогічної літератури і надання інформації про неї. 2.6. Бібліотечно-інформаційне забезпечення особистісних потреб користувачів у дозвілевій діяльності, у профорієнтаційному визначенні. 2.7. Виховання в учнів інформаційної культури — сталого прагнення до пошуку інформації, свідомого добору джерел, навичок систематизації та особистої оцінки. 2.8. Координація діяльності бібліотеки з громадськими організаціями, співпраця та взаємодія з освітянськими бібліотеками та мережею бібліотек інших систем і відомств. 3. Зміст роботи 3.1. Формує універсальний, з врахуванням профілю, бібліотечний фонд, який відповідає змісту навчання у навчальному закладі, його інформаційним і виховним функціям, запитам та інтересам користувачів, забезпечує його належне розміщення, облік і зберігання. В нього включаються: довідково-енциклопедичні, інформаційні видання з питань методики навчання, психології, підручники, навчальні посібники і дидактичні матеріали, художня література, періодичні видання, ноти, ізопродукція, кінодокументи, компакт-диски (оптичні носії), картографічні матеріали, видання, що вийшли друком як в Україні, так і за кордоном. 3.1.1. Здійснює організацію, раціональне розміщення та облік основних і додаткових бібліотечних фондів, їх зберігання та реєстрацію. 3.1.2. Систематично аналізує використання бібліотечного фонду, веде роботу з його популяризації. 3.1.3. Обслуговує читачів у режимі абонементу та читального залу. 3.2. Формує і веде довідково-бібліографічний апарат, використовуючи традиційні і сучасні електронні носії інформації з метою багатоаспектного бібліографічного розкриття бібліотечного фонду. 3.2.1. Бере участь у створенні і використанні галузевих баз даних. 3.2.2. За допомогою комунікативних мереж бібліотека відіграє роль центрів інформації загальноукраїнських та світових баз даних. 3.2.3. Вивчає інформаційні потреби вчителів, вихователів, учнів, батьків, здійснює диференційоване обслуговування читачів, використовуючи різні форми і методи індивідуальної, групової і масової роботи. 3.3. Засобами бібліотечної роботи популяризує книгу і читання, підвищує престиж освіченості і культурності, виходячи як з потреб суспільства, так і з природних прагнень особистості. 3.3.1. Складає і готує списки літератури на допомогу навчально-виховній роботі закладу, виконує довідкову й інформаційну роботу шляхом масового, групового та індивідуального інформування. 3.3.2. Веде роботу з популяризації бібліотечно-бібліографічних знань серед учнів за допомогою проведення бесід, організації книжкових виставок, оглядів, лекцій, бібліотечних уроків, надання індивідуальних і групових консультацій тощо. 3.3.3. Спільно з вчителями та громадськими організаціями проводить читацькі конференції, літературні та музичні вечори, диспути, ігри та інші масові заходи. 3.3.4. Організовує та бере участь у науково-пошуковій та краєзнавчій роботі, що пов’язана з книгою, навчальним підручником та іншою формою інформації. 3.4. В межах своєї діяльності бере участь у навчально-виховному процесі в організації загальних, групових, класних, масових заходах, виставках та оглядах, передбачених планом роботи. 3.5. Координує і кооперує свою діяльність з бібліотеками інших навчальних закладів, систем і відомств щодо спільних дій та заходів в навчальній і дозвілевій діяльності. 3.5.1. Реалізує можливості взаємовикористання бібліотечних фондів за допомогою внутрішнього книгообміну та міжбібліотечного абонементу (МБА). 3.5.2. Вивчає і впроваджує в практику роботи кращий досвід бібліотек загальноосвітніх навчальних закладів. 4. Управління, структура та штати 4.1. Відкриття бібліотеки здійснюється за наявністю відповідної матеріально-технічної, науково-методичної бази: приміщення, початкового книжкового фонду (навчального), книгосховища, абонементу, читального залу (кімнати), забезпечених необхідним бібліотечним обладнанням, бібліотечною технікою, комп’ютерами, охоронними і протипожежними засобами. 4.2. Забороняється використовувати приміщення бібліотеки для робіт не передбачених завданнями бібліотеки. 4.3. Загальне керівництво, створення необхідних умов для здійснення якісної та ефективної роботи, контроль за діяльністю бібліотеки, прийом на роботу бібліотечних працівників здійснює директор навчального закладу. Бібліотека навчального закладу не є юридичною особою. Вона може мати штамп, який містить в собі назву навчального закладу. 4.4. За організацію роботи бібліотеки, бібліотечних процесів несе безпосередньо відповідальність завідуючий бібліотекою, який підпорядковується директору навчального закладу, є членом педагогічного колективу і входить до складу педагогічної ради закладу. 4.5. Бібліотечні працівники підлягають атестації згідно з чинним законодавством. 4.6. Бібліотечний працівник повинен мати спеціальну бібліотечну або педагогічну освіту. Коло посадових обов’язків бібліотечного працівника визначається на підставі посадових інструкцій. Посадові оклади визначаються відповідно до діючих схем в межах асигнувань, передбачених на заробітну плату, відповідно кваліфікаційним вимогам. 4.7. Виконання робіт бібліотечним працівником, не передбачених даним Положенням, оплачується додатково або компенсується додатковими вихідними. 4.8. За домовленістю з директором і за наявності необхідної освіти, відповідно до чинного законодавства, бібліотечний працівник має право на педагогічне навантаження у школі: викладання окремих предметів, ведення гуртків і факультетів. 4.9. Режим роботи бібліотеки встановлюється директором навчального закладу відповідно до внутрішнього трудового розпорядку з урахуванням змінності навчання. Один раз на місяць в бібліотеці встановлюється санітарний день. 4.10. Щоденно дві години робочого дня виділяється на виконання внутрішньої бібліотечної роботи. 4.11. Бібліотечний працівник забезпечує облік, зберігання і використання всіх одиниць фонду згідно з відповідними інструктивними матеріалами Міністерства освіти України і Міністерства культури та мистецтв України, несе відповідальність за зберігання фонду згідно з чинним законодавством. 4.12. Бібліотека працює згідно з планом роботи, затвердженим директором навчального закладу, який є складовою частиною плану навчально-виховної роботи закладу. Річний звіт бібліотеки є складовою частиною річного звіту закладу. 4.13. Придбання документів й інші витрати на утримання бібліотеки передбачаються за рахунок коштів закладу відповідно до встановлених нормативів. Використовуються також і цільові вклади (дотації місцевих органів, спонсорів, громадських організацій шефська допомога), надходження за додатково виконані бібліотекою роботи (послуги). 4.14. Методично-інформаційне керівництво бібліотекою, підвищення кваліфікації її працівників забезпечують органи державної виконавчої влади, що опікуються установами освіти, регіональні методичні центри, обласні інститути післядипломної освіти, Центральна освітянська бібліотека Інституту змісту і методів навчання Міністерства освіти України. Методичну допомогу бібліотеці надають Державна бібліотека України для дітей, Державна бібліотека України для юнацтва, районні, міські, обласні бібліотеки для дітей та юнацтва системи Міністерства культури і мистецтва України, спеціалізовані бібліотеки інших систем і відомств. 4.15. При бібліотеках працює читацький актив з числа учнів, вчителів і батьків, який допомагає працівникам бібліотеки у виконанні бібліотечної роботи. 4.16. Для вирішення актуальних питань діяльності бібліотеки на правах дорадчого органу може бути створена бібліотечна рада, до складу якої входять працівники бібліотеки, представники педагогічного колективу, бібліотек регіону, громадськості, а також батьки та учні. 5. Права, обов’язки та відповідальність 5.1. Бібліотека має право: 5.1.1. Визначати зміст та форми своєї діяльності залежно від завдань зазначених у даному Положенні. 5.1.2. Розробляти правила користування бібліотекою та іншу регламентуючу документацію, що затверджується керівником навчального закладу. 5.1.3. Визначати згідно з правилами користування бібліотекою вид і розмір компенсаційного збитку, нанесеного користувачем. 5.2. Бібліотечні працівники мають право: 5.2.1. Брати участь в управлінні загальноосвітнім навчальним закладом згідно з чинним законодавством. (Пункт 5.2.1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міносвіти № 277 від 04.08.99 ) 5.2.2. На вільний доступ до інформації, пов’язаної із завданнями, що стоять перед бібліотекою, а саме: до навчальних програм, планів, роботи навчального закладу, його структурних підрозділів. 5.2.3. На підтримку з боку органів освіти різного рівня та адміністрації навчального закладу в організації підвищення кваліфікації працівників бібліотек, створення необхідних умов для їх самоосвіти, забезпечення участі в роботі методоб’єднань, наукових конференцій, семінарів з питань бібліотечно-інформаційної та культурно-масової роботи. 5.2.4. На атестацію згідно з нормативними актами Міносвіти України та Міністерства культури та мистецтва України. 5.2.5. На додаткову оплату праці згідно з чинним законодавством. 5.2.6. На щорічну відпустку в розмірі 24 календарних днів за відпрацьований рік та додаткову щорічну відпустку (до семи календарних днів) відповідно до колективного договору між працівниками та колективом загальноосвітнього навчального закладу. (Пункт 5.2.6 в редакції Наказу Міносвіти № 277 від 04.08.99) 5.2.7. На представлення до різних форм заохочення, нагород та відзнак, які передбачені для працівників освіти і культури. 5.3. Бібліотечні працівники несуть відповідальність за: 5.3.1. Виконання трудових обов’язків згідно з нормативно-правовими актами про працю в Україні та колективним договором середнього загальноосвітнього навчального закладу. (Пункт 5.3.1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міносвіти № 277 від 04.08.99) 5.3.2. Дотримання функцій, що передбачені цим Положенням. 5.3.3. Збереження бібліотечних фондів згідно з діючими законодавчими актами.

3. ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ № 42 Бібліотекаря Рибакевич Любов Іванівна

1. Загальні положення 1.1. Бібліотекар призначається на посаду та звільняється з посади наказом завідувача філією. 1.2. Бібліотекар підпорядковується безпосередньо завідувачу філією та заступнику завідувача філією. 1.3. Бібліотекар є членом педагогічного колективу і входить до складу педагогічної ради навчального закладу. 1.4. У своїй роботі бібліотекар керується Конституцією України; Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про бібліотеки і бібліотечну справу»; Конвенцією про права дитини; Положенням про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу, затвердженим наказом Міністерства освіти України від 14 квітня 1999 р. № 139 (зі змінами і доповненнями); іншими законами та підзаконними нормативно-правовими актами ув галузі освіти та бібліотечної справи; статутом і правилами внутрішнього трудового розпорядку навчального закладу; цією посадовою інструкцією. 1.5. Основними напрямами діяльності бібліотекаря є забезпечення освітніх, інформаційних, культурних та інших потреб учнів/вихованців, педагогічних працівників, інших користувачів бібліотеки, популяризація читання як способу отримання знань та форми культурного дозвілля 2. Завдання та обов’язки 2.1. Формує універсальний бібліотечний фонд, який відповідає змісту навчання у навчальному закладі, його інформаційним і виховним функціям, запитам та інтересам користувачів. 2.2. Здійснює організацію, раціональне розміщення та облік основних і додаткових бібліотечних фондів, їх зберігання та реєстрацію. 2.3. Розробляє правила користування бібліотекою на основі Типових правил користування бібліотеками в Україні. 2.4. Систематично аналізує використання бібліотечного фонду, веде роботу з його популяризації. 2.5. Розширює бібліотечно-інформаційні послуги на основі удосконалення традиційних і засвоєння нових бібліотечних форм і методів роботи. Впроваджує в роботу бібліотеки інноваційні технології. 2.6. Організовує свою діяльність спільно з педагогічним колективом, відповідно до планів роботи навчального закладу. 2.7. Складає і готує списки літератури для сприяння навчально-виховній роботі навчального закладу, виконує довідкову й інформаційну роботу шляхом масового, групового та індивідуального інформування. 2.8. Вивчає інформаційні потреби вчителів, вихователів, учнів, батьків, здійснює диференційоване обслуговування читачів, використовуючи різні форми і методи індивідуальної, групової і масової роботи. 2.9. Обслуговує читачів у режимі абонементу та читального залу. 2.10. Сприяє формуванню в учнів інформаційної культури — знань про інформаційне середовище, уміння відшукувати необхідну інформацію, свідомо добирати джерела, систематизувати та оцінювати їх. 2.11. Засобами бібліотечної роботи популяризує книжку і читання, підвищує престиж освіченості та культурності. 2.12. Сприяє вихованню гармонійної, морально досконалої особистості, відкритої до інтелектуального і творчого розвитку. 2.13. Веде роботу з популяризації бібліотечно-бібліографічних знань серед учнів: • проводить бесіди, вікторини; • організовує книжкові виставки, огляди; • проводить лекції, бібліотечні уроки; • надає індивідуальні і групові консультації тощо. 2.14. Формує в учнів уміння та навички бібліотечного користувача, розкриває їм основні (модельні, базові) функції бібліотеки, пояснює права й обов’язки користувача, виховує повагу до правил користувача своєї і будь-якої іншої бібліотеки, популяризує бібліотечно-бібліографічні знання. 2.15. Сприяє підвищенню фахової, педагогічної майстерності вчителів, вихователів, батьків шляхом популяризації педагогічної літератури і надання інформації про неї. 2.16. Організовує читацькі конференції, бере участь у проведенні літературних та музичних вечорів, диспутів та інших масових заходів. 2.17. Забезпечує бібліотечно-інформаційні особистісні потреби користувачів у культурно-дозвільній діяльності, профорієнтаційному визначенні. 2.18. Організує науково-пошукову та краєзнавчу роботу, що пов’язана з книжкою, підручником та іншою формою інформації. 2.19. Координує і кооперує діяльність бібліотеки з громадськими організаціями, іншими освітянськими бібліотеками та мережею бібліотек інших систем і відомств. 2.20. Реалізує можливості взаємного використання бібліотечних фондів за допомогою внутрішнього книгообміну та міжбібліотечного абонементу (МБА). 2.21. Приймає бібліотечні фонди на відповідальне зберігання за актом та разовим документом, веде відповідний облік, бере участь в інвентаризації бібліотечних фондів, списанні застарілої та ветхої літератури. 2.22. Вживає заходів щодо відшкодування шкоди, заподіяної бібліотечному фонду з вини читачів у зв’язку з втратою чи псуванням книжок. 2.23. Організовує передплату періодичних видань для навчального закладу, контролює доставку цих видань. 2.24. Дотримується правил охорони праці, пожежної безпеки, забезпечує належний санітарний стан приміщень і фондів бібліотеки. 2.25. Проходить навчання і перевірку знань з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності. 2.26. Веде встановлену документацію. 2.27. Проходить періодичні медичні огляди. 3. Права Має право: 3.1. Визначати зміст та форми своєї роботи. 3.2. Визначати згідно з правилами користування бібліотекою вид і розмір компенсаційного збитку, нанесеного користувачем. 3.3. У межах своєї діяльності брати участь у навчально-виховному процесі — в організації групових, урочних, позаурочних заходів, виставок та оглядів, передбачених планом роботи. 3.4. Брати участь в управлінні навчальним закладом у порядку, визначеному його статутом. 3.5 Брати участь у роботі педагогічної ради навчального закладу, методичних об’єднань, наукових конференціях та семінарах з питань бібліотечно-інформаційної та культурно-масової роботи. 3.6.На вільний доступ до навчальних програм, планів роботи навчального закладу — до будь-якої інформації, пов’язаної із завданнями, що стоять перед бібліотекою. 3.7.Ознайомлюватися з документами, що містять оцінку його роботи, давати пояснення стосовно їх змісту. 3.8.У межах своєї компетенції вносити пропозиції щодо усунення недоліків у роботі навчального закладу. 3.9. Отримувати від керівництва та педагогічних працівників навчального закладу підтримку у виконанні обов’язків і реалізації прав, що передбачені цією посадовою інструкцією. 3.10.Викладати окремі предмети, вести гуртки та факультативи за наявності необхідної освіти. 3.11.Підвищувати свою кваліфікацію. 4. Відповідальність Несе відповідальність: 4.9. За неналежний облік, зберігання і використання бібліотечного фонду. 4.10. За неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов’язків, що передбачені цією посадовою інструкцією. 4.11. За несвоєчасне складання встановленої звітної документації. 4.12. За правопорушення, скоєні у процесі своєї діяльності. 4.13. За заподіяння матеріальної шкоди навчальному закладу. 4.14. За невиконання чи неналежне виконання вимог, визначених статутом і правилами внутрішнього трудового розпорядку навчального закладу. 5. Повинен знати 5.9. Вимоги законів, інших нормативно-правових актів у галузі освіти та бібліотечної справи. 5.10. Основи бібліотечної справи, бібліографії, інформаційної роботи. 5.11. Методичні матеріали з бібліографії та інформатики. 5.12. Форми і методи індивідуальної та масової роботи з читачами. 5.13. Бібліотечний фонд і довідково-бібліографічний апарат бібліотеки. 5.14. Передовий досвід бібліографічної й інформаційної роботи вітчизняних та світових бібліотек. 5.15. Правила і норми охорони праці, пожежної безпеки. 5.16. Правила внутрішнього трудового розпорядку навчального закладу. 6. Кваліфікаційні вимоги 6.9. Бібліотекар має спеціальну бібліотечну або педагогічну освіту без вимог до стажу роботи. 6.10. Бібліотекар ІІ категорії має повну вищу освіту відповідного напряму підготовки. Стаж роботи за професією бібліотекаря — не менше 1 року. 6.11. Бібліотекар І категорії має повну вищу освіту відповідного напряму підготовки: для магістра — без вимог до стажу роботи, для спеціаліста — стаж роботи за професією бібліотекаря ІІ категорії — не менше 2 років. 6.12. Провідний бібліотекар має повну вищу освіту відповідного напряму підготовки. Стаж роботи за професією бібліотекаря І категорії — не менше 2 років. 6.13. Виняток: без відповідної освіти або стажу роботи, встановлених кваліфікаційними вимогами, проте має достатній практичний досвід, успішно виконує у повному обсязі покладені на нього завдання та обов’язки та має рекомендацію атестаційної комісії. 7. Взаємовідносини (зв’язки) за професією Для виконання своїх обов’язків взаємодіє із: 7.9. Заступником завідувача філією, завідувачем філією. 7.10. Педагогами, учнями, батьками з питань задоволення їхніх читацьких запитів, популяризації бібліотечно-бібліографічних знань тощо. 7.11. Освітянськими бібліотеками та мережею бібліотек інших систем і відомств з питань взаємного використання бібліотечних фондів. Інструкцію розробив _______ І.Войтенко Погоджено: Голова трудового колективу ______ В. Шевченко Посадову інструкцію отримав _______ Л.Рибакевич

4. Філія Побузької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів «Пушківська загальноосвітня школа –ДНЗ»

Паспорт бібліотеки

І. Загальні відомості

1.1.Бібліотекар - Рибакевич Любов Іванівна

1.2. Місце знаходження бібліотеки - Кіровоградська область Голованівський район село Пушкове вул. Данилюка 6

1.3. Електронна пошта школи - pushscool@gmail.com

ІІ. Матеріально-технічні умови діяльності

2.1.Загальна площа бібліотеки – 18,80 м.кв. 2.2. Кількість кімнат – 1

ІІІ. Бібліотечне обладнання:

3.1.Стелажі – 4

3.2. Стіл – 1

3.3. Стенди – 4

ІV.Основні показники діяльності бібліотеки

4.1.Основний бібліотечний фонд ( без підручників) - 1105

4.2.Фонд підручників - 1221

4.3.Кількість користувачів - 108

4.4.Кількість довідкової літератури – 25

4.5.Кількість цінних та рідкісних книг - 7

4.6.Кількість відвідувань за попередній рік – 543

4.7.Кількість книговидачі за попередній рік – 601

Пошук
Календар
«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024Зробити безкоштовний сайт з uCoz